26 Ekim 2011 Çarşamba
CHP ve MHP Anayasa çalışmalarından derhal çekilmelidir!..
ABD, AB ve PKK'nın ısrarla talep ettiği ve AKP'nin de vazife kabul ettiği "yeni anayasa" çalışmalarına "görüş"(!) bildirmek üzere katılacaklarını beyan eden MHP ve CHP, şayet bu kararlarından vazgeçmezler ise millet ve tarih nezdinde büyük vebal altında kalacaklardır!..
Artık şunu iyice anlamış olmaları gerekir ki, "Bölünme Anayasası" olduğu apaçık belli olan ve Cumhurbaşkanı tarafından "ideolojisiz anayasa" olarak tarif edilen bu "Türkiye'yi Türksüzleştirme anayasası"nı yürürlüğe koymak için iktidarın, bu iki muhalefet partisinin ne görüşlerine, ne de fikirlerine ihtiyacı vardır. AKP'nin bu aşamada ihtiyacı olan tek şey, "meşruiyet" tartışmalarına meydan vermeden "vazifesini" bir an önce kotarmaktır. Sayısal anlamda bunu engelleme imkânı bulunmayan muhalefet, değiştiremeyeceği bir netice için "dolgu malzemesi" olmayı kabul etmek yerine, bu, çok önceden tasarlanmış senaryonun figüranı olmayı reddettiğini açıkça beyan etmelidir!..
Hülâsa, muhalefete düşen iş-eğer gerçekten muhalefet ise-(bir başlarsa, bir daha durdurmaya güç yetiremeyeceği) anayasa çalışmalarını asla başlatmamaktır!.. Hele ki, karşılarında; "sadece "cumhuriyet" kelimesine dokunmayacağız!.." diyen bir iktidar partisi varken!..
Şurası iyi bilinmelidir ki; "egemenlik, kayıtsız şartsız millettindir" demek, "egemenlik kayıtsız şartsız meclisindir" demek değildir!.. "Güçler ayrılığı prensibi" gereği, yargı gücü de milli egemenliğin bir parçasıdır!.. Anayasalar, içinden yürütme organı(hükûmet) çıkaran "meclisler" tarafından değiştirilemezler. Yani, ihtiyaç duyulan ve sadece (anayasa mahkemesince denetlenmeden yürürlüğe konulamayan) kanunlar çıkarmak yetkisini haiz bir meclis, hele ki "değiştirilemeyecek maddeler"i değiştirmek yetkisine hiç sahip olamaz!.. (Kaldı ki, bu maddelerin değiştirilebilmesi için o devletin fiilen ortadan kalkmış olması gerekir!..) Anayasaları değiştirmek işi, ancak ve ancak "anayasa yapmak üzere" toplanan ve görevini tamamladıktan sonra yerini yeni bir meclise terk eden "meclisler" tarafından yapılabilecek bir iştir. Dünyanın gelişmiş bütün demokrasilerinde de bu böyledir. Mesela, Lüksemburg, Belçika, Hollanda gibi BENELUX ülkeleri denilen ülkelerin ve Danimarka'nın anayasasında, şayet meclis; "değiştirilemez hükümleri" değiştirmeye kalkarsa, kendini otomatikman fesh etmiş sayılmakta ve yeniden seçimlere gidileceği kesin hükme bağlanmış bulunmaktadır.
Her "yeni" olan "iyi" olacak diye bir kural yoktur. Davul zurna ile ilan edilen ve ilan edildiğinde adeta bayram edilen "Tanzimat Fermanı"nın Osmanlı imparatorluğunu ne hale getirdiği unutulmamalıdır. Kendisinin, sadece Türkiye Cumhuriyeti'nin başbakanlığı ile değil, aynı zamanda BOP Eşbaşkanlığı(!) ile de görevli olduğunu açıkça beyan eden bir başbakan öncülüğünde yapılacak bir anayasanın sadece Türk milletine değil, ne olup ne olmadığı milletçe tam olarak "bilinemeyen" ve "milli irademiz" dışında başka bir "irade" tarafından hazırlandığı gayet açık olan ve adına BOP denen şey her ne ise, onun da çıkarlarına hizmet edeceği aşikâr değil midir?..
İstanbul Barosu başkanı Doç. Dr. Ümit Kocasakal, geçtiğimiz pazar günü Ulusal Kanal'da düzenlenen bir açık oturumda; "yeni anayasa, bir "görev anayasası" olacaktır!.." derken, bu konuşmada kastedilen bu görevin "BOP'a dair görevler" olmayacağını kim temin edebilir?!.. Yine sayın Kabasakal'ın dikkat çektiği üzere: "Erdoğan, "Referandumda kabul edilen 26 maddeye(*) dokundurtmam!.." diyerek kırmızı çizgilerini ilan etmiş iken siz daha neyin görüşmesine katılacaksınız?!.."
* * *
Tekrar edelim ki, meclisteki muhalefet partileri, "geri dönüşü olmayacak bu yola" asla adım atmamalı ve oyları ile kendilerini vekil tayin eden vatandaşlarının da kendilerine bunun için vekalet vermediklerini akıllarından bir an bile çıkarmamalıdır!..
...
(*)12 Eylül 2010 tarihinde yapılan referandumda kabul edilen 26 madde ile Anayasa’da önemli değişiklikler yapılmış, Anayasa Mahkemesi iki daireli yapıya dönüştürülürken, Anayasa Mahkemesi’ne Meclis tarafından üye seçilmesi imkanı getirilmişti. HSYK’nın yapısı yeniden düzenlenirken HSYK’ya yerel mahkemelerden üye seçilmesi sağlanmıştı. Sivillerin askeri mahkemede yargılanamayacağı da hüküm altına alınmıştı...
Artık şunu iyice anlamış olmaları gerekir ki, "Bölünme Anayasası" olduğu apaçık belli olan ve Cumhurbaşkanı tarafından "ideolojisiz anayasa" olarak tarif edilen bu "Türkiye'yi Türksüzleştirme anayasası"nı yürürlüğe koymak için iktidarın, bu iki muhalefet partisinin ne görüşlerine, ne de fikirlerine ihtiyacı vardır. AKP'nin bu aşamada ihtiyacı olan tek şey, "meşruiyet" tartışmalarına meydan vermeden "vazifesini" bir an önce kotarmaktır. Sayısal anlamda bunu engelleme imkânı bulunmayan muhalefet, değiştiremeyeceği bir netice için "dolgu malzemesi" olmayı kabul etmek yerine, bu, çok önceden tasarlanmış senaryonun figüranı olmayı reddettiğini açıkça beyan etmelidir!..
Hülâsa, muhalefete düşen iş-eğer gerçekten muhalefet ise-(bir başlarsa, bir daha durdurmaya güç yetiremeyeceği) anayasa çalışmalarını asla başlatmamaktır!.. Hele ki, karşılarında; "sadece "cumhuriyet" kelimesine dokunmayacağız!.." diyen bir iktidar partisi varken!..
Şurası iyi bilinmelidir ki; "egemenlik, kayıtsız şartsız millettindir" demek, "egemenlik kayıtsız şartsız meclisindir" demek değildir!.. "Güçler ayrılığı prensibi" gereği, yargı gücü de milli egemenliğin bir parçasıdır!.. Anayasalar, içinden yürütme organı(hükûmet) çıkaran "meclisler" tarafından değiştirilemezler. Yani, ihtiyaç duyulan ve sadece (anayasa mahkemesince denetlenmeden yürürlüğe konulamayan) kanunlar çıkarmak yetkisini haiz bir meclis, hele ki "değiştirilemeyecek maddeler"i değiştirmek yetkisine hiç sahip olamaz!.. (Kaldı ki, bu maddelerin değiştirilebilmesi için o devletin fiilen ortadan kalkmış olması gerekir!..) Anayasaları değiştirmek işi, ancak ve ancak "anayasa yapmak üzere" toplanan ve görevini tamamladıktan sonra yerini yeni bir meclise terk eden "meclisler" tarafından yapılabilecek bir iştir. Dünyanın gelişmiş bütün demokrasilerinde de bu böyledir. Mesela, Lüksemburg, Belçika, Hollanda gibi BENELUX ülkeleri denilen ülkelerin ve Danimarka'nın anayasasında, şayet meclis; "değiştirilemez hükümleri" değiştirmeye kalkarsa, kendini otomatikman fesh etmiş sayılmakta ve yeniden seçimlere gidileceği kesin hükme bağlanmış bulunmaktadır.
Her "yeni" olan "iyi" olacak diye bir kural yoktur. Davul zurna ile ilan edilen ve ilan edildiğinde adeta bayram edilen "Tanzimat Fermanı"nın Osmanlı imparatorluğunu ne hale getirdiği unutulmamalıdır. Kendisinin, sadece Türkiye Cumhuriyeti'nin başbakanlığı ile değil, aynı zamanda BOP Eşbaşkanlığı(!) ile de görevli olduğunu açıkça beyan eden bir başbakan öncülüğünde yapılacak bir anayasanın sadece Türk milletine değil, ne olup ne olmadığı milletçe tam olarak "bilinemeyen" ve "milli irademiz" dışında başka bir "irade" tarafından hazırlandığı gayet açık olan ve adına BOP denen şey her ne ise, onun da çıkarlarına hizmet edeceği aşikâr değil midir?..
İstanbul Barosu başkanı Doç. Dr. Ümit Kocasakal, geçtiğimiz pazar günü Ulusal Kanal'da düzenlenen bir açık oturumda; "yeni anayasa, bir "görev anayasası" olacaktır!.." derken, bu konuşmada kastedilen bu görevin "BOP'a dair görevler" olmayacağını kim temin edebilir?!.. Yine sayın Kabasakal'ın dikkat çektiği üzere: "Erdoğan, "Referandumda kabul edilen 26 maddeye(*) dokundurtmam!.." diyerek kırmızı çizgilerini ilan etmiş iken siz daha neyin görüşmesine katılacaksınız?!.."
* * *
Tekrar edelim ki, meclisteki muhalefet partileri, "geri dönüşü olmayacak bu yola" asla adım atmamalı ve oyları ile kendilerini vekil tayin eden vatandaşlarının da kendilerine bunun için vekalet vermediklerini akıllarından bir an bile çıkarmamalıdır!..
...
(*)12 Eylül 2010 tarihinde yapılan referandumda kabul edilen 26 madde ile Anayasa’da önemli değişiklikler yapılmış, Anayasa Mahkemesi iki daireli yapıya dönüştürülürken, Anayasa Mahkemesi’ne Meclis tarafından üye seçilmesi imkanı getirilmişti. HSYK’nın yapısı yeniden düzenlenirken HSYK’ya yerel mahkemelerden üye seçilmesi sağlanmıştı. Sivillerin askeri mahkemede yargılanamayacağı da hüküm altına alınmıştı...
Gönderen A. Hüsnü Sezgin zaman: Çarşamba, Ekim 26, 2011
Etiketler: 2. Cumhuriyetçiler, Emperyalist bir argüman olarak Demokrasi

Posts Relacionados
- İçeriden Fethedilen Kale: CHP (V)
- İçeriden Fethedilen Kale: CHP (IV)
- İçeriden Fethedilen Kale: CHP (II)
- Kemalist olarak yaftalanmak!..
- Biz bunları çok evvelden tanırız...
- İçeriden Fethedilen Kale: CHP (III)
- Bu "Faşist Anayasa" değişmeliymiş!..
- Sürüngen Zihinlerin Yeni Dünya Düzeni
- CHP ve MHP Anayasa çalışmalarından derhal çekilmelidir!..
Yorum Gönder